Rodopinet.gr

Ειδησεογραφικός Δικτυακός Τόπος της Κομοτηνής με καθημερινή ροή είδησεων ,ρεπορτάζ και νέα απο όλη την Ροδόπη και Θράκη.

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΜΘ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΛΛΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ
Search
Reading: Η προσαρμογή ενός παιδιού με σύνδρομο Tourette στη σχολική τάξη
Share
Aa

Rodopinet.gr

Ειδησεογραφικός Δικτυακός Τόπος της Κομοτηνής με καθημερινή ροή είδησεων ,ρεπορτάζ και νέα απο όλη την Ροδόπη και Θράκη.

Aa
Search
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΜΘ
    • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΛΛΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ
Follow US
© 2023 - rodopinet.gr
Rodopinet.gr > Blog > ΥΓΕΙΑ > Η προσαρμογή ενός παιδιού με σύνδρομο Tourette στη σχολική τάξη
ΥΓΕΙΑ

Η προσαρμογή ενός παιδιού με σύνδρομο Tourette στη σχολική τάξη

Last updated: 07/03/2023 12:08
Rodopinet.gr
Share
SHARE



Το σύνδρομο Tourette είναι μία νευρολογική διαταραχή, η οποία ξεκινά, συνήθως στην παιδική ηλικία, και λιγότερο συχνά στην εφηβεία, ενώ τα συμπτώματα δεν χειροτερεύουν καθώς το άτομο μεγαλώνει. Αντιθέτως, ενδέχεται να βελτιωθούν ή και να μειωθούν σε αριθμό σε σχέση με την αρχή, ή ακόμη, και να εξαφανιστούν. Πρόκειται για ένα φάσμα, του οποίου τα συμπτώματα κυμαίνονται από ήπια έως σοβαρά, με την πλειονότητα να βρίσκεται σε έως και μέτριας έντασης.

Η διάγνωση του Συνδρόμου Τουρέτ προϋποθέτει τόσο κινητικά όσο και λεκτικά τικ διαφόρων μορφών. Για παράδειγμα, ανοιγοκλείσιμο ματιών, μορφασμοί προσώπου, κραυγές, ρούφηγμα της μύτης, αγγίγματα προσώπων ή αντικειμένων, ηχολαλία, κοπρολαλία, χρήση άσχετων λέξεων. Για τη γνωμάτευση του συνδρόμου δεν υπάρχει κάποιο τεστ που χορηγείται, ωστόσο λαμβάνεται ένα λεπτομερές ιατρικό ιστορικό από ειδικό, όπως ο νευρολόγος. Η παρουσία των τικ θα πρέπει να υπάρχει για διάστημα τουλάχιστον ενός έτους, προκειμένου να αποκλειστούν άλλα παροδικά τικ. Η συχνότητα αυτών των κινήσεων ποικίλει και μπορεί να εμφανίζονται αρκετές φορές τη μέρα ή να παύουν για διάστημα λίγων μηνών.

Τι άλλες διαταραχές μπορεί να εμφανίζονται μαζί με το σύνδρομο Tourette;

Παράλληλα με το σύνδρομο Τουρέτ, μπορεί να υπάρχουν στο άτομο και άλλες διαταραχές όπως διαταραχές ύπνου, μαθησιακές δυσκολίες, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής, ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, δυσκολίες προσαρμογής στο σχολείο.
Ένα παιδί με σύνδρομο Tourette μέσα στη σχολική τάξη

Σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με Σύνδρομο Tourette και τα συμπτώματα που εκδηλώνουν, είναι σημαντικό να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί πως πρόκειται για ακούσιες συμπεριφορές και δεν γίνονται με σκοπό να διαταράξουν τον ρυθμό της τάξης, αφού δεν έχουν σχέση με προκλητική- εναντιωματική συμπεριφορά.

Συγκεκριμένα, μπορεί να παρουσιαστούν δυσκολίες:

    στη συγκέντρωση
    στην εκτελεστική λειτουργία (π.χ. οργάνωση χρόνου, επίλυση προβλημάτων),
    σε αισθητηριακά ζητήματα (δυσκολία στην επεξεργασία συγκεκριμένων αισθητηριακών ερεθισμάτων),
    στις κοινωνικές δεξιότητες (αυτό μπορεί να οδηγεί σε αδυναμία κατανόησης των κοινωνικά αποδεκτών συμπεριφορών, των κοινωνικών κανόνων, της πραγματολογίας)
    στην οπτική και ακουστική επεξεργασία πληροφοριών

Οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς

Έτσι, οι εκπαιδευτικοί θα ήταν χρήσιμο να προάγουν ένα κλίμα αποδοχής και σεβασμού της διαφορετικότητας μέσα στην τάξη τους. Χρειάζεται να εξετάσουν προσεκτικά μία κατάσταση που δημιουργεί δυσκολίες στο παιδί με Σύνδρομο Τουρέτ, προκειμένου να προλάβουν ορισμένες συμπεριφορές- συμπτώματα που είναι διασπαστικά για τη ροή του μαθήματος.

Το καλύτερο που θα μπορούσαν να κάνουν είναι να αγνοήσουν το σύμπτωμα, να διαχωρίσουν το ίδιο το παιδί από το σύμπτωμα και να παρέχουν διευκολύνσεις με εναλλακτικές τεχνικές. Έτσι, θα παραμεριστούν οι ποινές και οι τιμωρίες, μιας και δεν πρόκειται για πρόβλημα ανυπακοής. Το καλύτερο περιβάλλον για το παιδί με σύνδρομο Τουρέτ είναι αυτό που του παρέχει ασφάλεια και έχει καλή δομή ακόμη και στις μεταβάσεις και πολλές εναλλακτικές στρατηγικές. Αυτό γιατί μια στρατηγική μπορεί να φάνηκε αποτελεσματική μια δεδομένη στιγμή, αν αλλάξει, όμως, το πλαίσιο, τα πρόσωπα ή οι συνθήκες, αυτή ενδέχεται να φανεί ανεπαρκής.

    «Κάθε παιδί έχει έναν διαφορετικό τρόπο που μαθαίνει κι έναν ρυθμό. Κάθε παιδί είναι μοναδικό, όχι μόνο ικανό να μαθαίνει, αλλά, επιπλέον, ικανό να πετυχαίνει».

    Robert John Meehan

Δέσποινα Δοντά
Ειδική Παιδαγωγός
MA Special Educational Needs
6936505684



Source link

You Might Also Like

Κορoνοϊός: Λιγότερο πιθανό να νοσήσουν τα άτομα με αυτή την ομάδα αίματος

Ξέρεις πόσο κακό είναι για την υγεία σου να μοιράζεσαι την πετσέτα σου;

Και όμως αυτός ο ξηρός καρπός μειώνει τις λιγούρες

Συναγερμός από τον ΕΦΕΤ για τις νιτροζαμίνες στα τρόφιμα – Τι πρέπει να προσέχετε

Διατροφική μαγιά: Ποιες είναι οι 4 παρενέργειες

Rodopinet.gr 3 Ιουλίου 2018
Share this Article
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Email Copy Link Print
Previous Article Πάιατ: Θα στηρίξουμε την Ελλάδα στη νέα φάση μετά το τέλος του προγράμματος
Next Article Μάθαμε γιατί οι Ρώσοι δεν χαμογελούν
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Rodopinet.gr

Υπεύθυνος: Γεώργιος Μαλούσης
Επικοινωνία: 6947008011
Email: info@tvrodopi.gr / malousisg.g@gmail.com

Follow US

© 2023 - rodopinet.gr

Καλωσόρισες ξανά!

Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας

Lost your password?